Final fantasy 14 ps4

Page 1 of 2 12 LastLast
  1. #1
    Luigiís Pizza Reputation: 10

    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    127
    Rep Power
    9

    Default Final fantasy 14 ps4

    Hey guys closed beta is just around the corner haven't played ff14 for pc so I'm completely new at it. Just wondering from the people that have played it how is the game? I'm super hyped to try it out. Also if someone wants to give me advice on what the best class is in terms of damage. Pve and pvp that would be great thanks.
    Waiting for:

    WonderKing 2

  2. #2
    Luigiís Pizza Reputation: 10

    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    127
    Rep Power
    9

    Default

    No one knows anything about it?
    Waiting for:

    WonderKing 2

  3. #3
    Raiyne's Rock Band Reputation: 21
    DneL's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2,104
    Rep Power
    9

    Default

    i was excited for it at first.. got boring after a few weeks.

  4. #4
    Bladin's Sword Sharpener Reputation: 88
    FarmerM's Avatar
    Join Date
    Sep 2013
    Location
    Tennessee
    Posts
    1,120
    Rep Power
    2

    Default

    Played it on PC. I really liked it. I played it through all of my free time for about 2 weeks. I missed a day because I had to do stuff. Haven't played since. lol

  5. #5
    Luigiís Pizza Reputation: 10

    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    127
    Rep Power
    9

    Default

    Damn I was super hyped for it... Can someone just tell me is it open world as well as is there pvp and a lot of content or?
    Waiting for:

    WonderKing 2

  6. #6
    Bladin's Sword Sharpener Reputation: 88
    FarmerM's Avatar
    Join Date
    Sep 2013
    Location
    Tennessee
    Posts
    1,120
    Rep Power
    2

    Default

    It's not open world. Zones are instanced. It's like Age of Conan in that aspect.
    I think PvP was added in December.

    There is a decent amount of content. There are 3 different starter areas. After that it's pretty linear.
    Last edited by FarmerM; 02-19-2014 at 03:48 AM.

  7. #7
    Game Journalist Reputation: 64
    Pwarp's Avatar
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    803
    Rep Power
    5

    Default

    Here ya go: http://www.onrpg.com/articles/editor...launch-review/

    I really enjoyed my time on the game and will most likely go back to it fairly soon. It's great to not have to make an alt to play every job/crafting
    Currently Playing: Dawngate, LoL, FFXIV, Random Steam Games

    What the hell is a Pwarp?

  8. #8
    Luigiís Pizza Reputation: 10

    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    127
    Rep Power
    9

    Default

    Well I'm still hyped I'm kinda sad tho cuz I thought it was open world... Damn I love open world.. I feel. Instance based makes the game less social unless there is towns where you all chill n than go hit a dungeon up or something lol
    Waiting for:

    WonderKing 2

  9. #9
    Game Journalist Reputation: 64
    Pwarp's Avatar
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    803
    Rep Power
    5

    Default

    Quote Originally Posted by ThadMyster View Post
    Well I'm still hyped I'm kinda sad tho cuz I thought it was open world... Damn I love open world.. I feel. Instance based makes the game less social unless there is towns where you all chill n than go hit a dungeon up or something lol
    The areas are large enough to where you won't notice it most of the time.
    Currently Playing: Dawngate, LoL, FFXIV, Random Steam Games

    What the hell is a Pwarp?

  10. #10
    Bladin's Sword Sharpener Reputation: 88
    FarmerM's Avatar
    Join Date
    Sep 2013
    Location
    Tennessee
    Posts
    1,120
    Rep Power
    2

    Default

    They are large. So, unless you like randomly exploring stuff it shouldn't be an issue. It's a very polished well made game.

    I am personally an adventurer. I like climbing over mountains and seeing what cool stuff is on the other side. I'll never forget climbing out of the Valley of Trials and falling on a ?? lobster monster on my first WoW Orc.

    Things like that make a game.

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •